I am not a very mobility person in the travel. No matter is domestic or abroad, I will search a lot of information before I go to travel. Every trip is seldom to me. I do not want to spend too much time to stroll the Department store or souvenir shop this kind of place. I hope that may experience the custom and tradition of local.


    I can not control anything of the trip of Penghu in 2008, because that is staff travel. I just can follow. My friends always say I am not in the pictures and I do not buy souvenir. How can I prove I really go to those places They have no idea the best souvenir is the memory in my head.



  就旅行這件事來說,我不是一個機動性強的人。不管是國內還是國外,每次出遊前我都會做足功課,因為旅行對我是難能可貴的,我不想花費太多時間在逛百貨公司或是紀念品店這類的地方,我希望可以盡量體驗當地的風俗民情。


     2008年的澎湖行完全是我所不能控制的,因為是員工旅遊,我只能被牽著走,常常被朋友說我拍的照片都沒有我,我又不買紀念品,要怎麼證明我真的有到過那些地方,他們可不知道對我來說最好的紀念品是在我腦中的回憶呀!




 

 The dog doll is tour guide give to me so do not spend money. She works in the McDonald, she has a lot of toy of that.  



 這隻小狗玩偶不用錢,因為是導遊送的,他在『麥叔叔』那邊工作,所以有一大堆這類的小玩具。




 This is sun sand. Do you see the sand just like radiate of sunThis should be one of Penghu ’s special products. This is also not spending money. That is a prize for corret answers.   



 這是太陽沙,有沒有看到沙粒成太陽放射狀。這應該算是澎湖的特產之一吧。這瓶也不用錢,因為是有獎徵答的獎品。




 The sun sand is form he---local tour guide form Cimei. He and his sister are selling sun sand this kind of stuff. He is a friend with  our real tour guide .



 太陽沙就是跟這個七美當地小小導遊換來的,他跟他姐姐就是在擺賣星沙、太陽沙這類小東西的攤子,跟我們正統的導遊是好朋友。




This is a badge. I give to a friend of want to make boyfriend so much.


這是一個徽章,我買來送給一個很想交男友的朋友。



This is give to a friend of easy sweat in a little bit of move.


這個是給一個只要動作稍為大一點就會汗如雨下的朋友。



This is for me. I am always at the condition which is short of money.


這個就是為我自己買的,因為我一直處於缺錢的狀態。


 



  Now, I want to talk about a store. It is an art store. The owner designs clothes or postcards in this shop. It is very incredible by that point.


     However, the owner also has some artist’s unique eccentric character. You can not take picture in the shop. I can accept that, maybe they afraid the design will be stolen.


    But I do not understand, why can we take a picture of their rabbits


    Besides have many slogans in the shop. Those slogans are not very well. If you want to earn money in the sightseeing area, should not give tourist feel goodIf your style are inviolable, why just only be an artist


    The deepest impression slogan meaning isDo not say too expensive, this behavior is not education. Oh my godThat is so specially. This is first time shop owner censure customers. In fact their products’price is higher than market price. OopsI do not educate.


  接下來我要『講』一家店,它算是一家藝品店,店內賣的衣服或是明信片都是店主自己設計製作的,以這點來說是非常了不起的事。


     但是,店家也擁有了某些藝術家特有的古怪脾氣。店內不允許拍照這點,我還能接受,可能怕自己的設計外流;但他們家養的兔子也不給拍,我就不太能理解了。


     除此之外,店內有許多標語,看在觀光客眼中實在不是很舒服。既然要開店做生意又是開在觀光區,不是應該要給人賓至如歸的感覺嗎?如果覺得自己的格調是神聖不可侵犯的,那就專心當個藝術家不就好了?!


     印象最深的一個標語大概的意思是:不要嫌價錢貴,這是沒有家教的行為。當我看到這標語時整個人傻了,非常的獨樹一幟;玩過不少地方,第一次看到這種貼有指責客人標語的店家,說實話他們賣的東西是真的貴於市價,糟糕!我變成沒有家教的人了。



   I bought a postcard in that shop.You do not allow me to take a picture in the store. I bought it alright. I bought this postcard because the words on it. Totally is me, I am always in lost situation.



  我還是有掏錢買了一張明信片,你不讓我在店內拍,我買回家拍總行吧!會買這張明信片完全是因為上頭寫的字,完完全全跟我的行為非常符合,因為我老是處於迷路的階段。


arrow
arrow
    全站熱搜

    Angel 蘭 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()